Beszóltak

Totalcar

Nincs megjeleníthető elem





Magánnyomozó kerestetik

2010.06.11. 11:00 | apamacko | 10 komment

Címkék: fotó volvo veterán autó képek felhívás

Kedves Autofil olvasóink!

Szeretnénk megkérni titeket, vegyétek elő emlékezeteteket, és lapozzatok bele.

Ha találtok a memóriátokban olyan Autószalont, kereskedést vagy egyéb olyan helyet ahol nyilvánosan megtekinthetően veterán autót, motort vagy bármi ezzel kapcsolatos szerintetek érdekes dolgot állítottak ki, kérjük keressétek fel a helyet és fotózzatok számunkra!

A pár sorral kiegészített fotókat itt szeretnénk leközölni, s ha a címet is megadjátok talán több autóbuzi szaktársunk megy el az adott relikviát megtekinteni.

Köszönettel:
Az Autofilia szerkesztősége

Kedvcsinálónak szeretnénk bemutatni egy csokor szépen restaurált régi Volvo-t, melyek a székesfehérvári Volvo szalonban bárki által szabadon megtekinthetőek!




Szélfútta haj vezet

2010.06.08. 09:59 | feketenap | 11 komment

Címkék: golf gti autó kresz jogosítvány vizsgabiztos rutinpálya háziak szélfútta haj

Lehet-e vezetni, ha valaki a (fekete) Napba néz?

Noha a FÉRFI az csak egy prototípus a teremtéstörténetben, s mi nők tudjuk, hogy néha belőlük bizony pont az a bizonyos oldalborda hiányzik. Mégis - vagy talán épp ezért - el kell viselnünk nap, mint nap az erősebbik nem - ránk nézve gyakran nem túl hízelgő - különböző megjegyzéseit az élet számos területén.

No persze nem azzal dicsekednek, hogy ők sokkal jobban bánnának a Domestossal a fürdőszoba takarításánál, vagy jobban tudnak pelenkát cserélni, esetleg mosogatni... Nem, nem! Ezekről valami megmagyarázhatatlan oknál fogva nem zengnek dicshimnuszokat. Bezzeg az autók világa!!!! No, meg a vezetés!!! Azt hiszem, e témában nemcsak én hallgatok megjegyzéseket!

S hogy rászolgáltam-e? Szóval, hogy én egy vagyok-e ama bizonyos jogosítvánnyal rendelkező nőnemű lények közül, akitől hirtelen Einstein-frizurát növesztenek a "teremtés koronái"?


Wannabe kerékpárút

2010.05.25. 09:00 | prokee | 11 komment

Címkék: kerékpárút kétkerék kiskörút

SkodaZoli, aki a kétkerékről leszállva egyébként két Octaviával etanolozik is, ezt a szösszenetet küldte nekünk.

Köszönjük neki - és neked is, ha hasonlóval örvendeztetsz meg minket! (mail@autofilia.hu)

Budapesten kerékpározva, megpróbáltam mi van, ha betartom a szabályokat, és a „kerékpárutakat” használom. Sajnos tapasztalataim nem túl kedvezőek.

A Veres Péter úton (A Kerepesi út külső része) a kerékpár út a városból kifelé haladva az út jobb oldalán található, a járdától, és az úttesttől fasorral elválasztva.

A keresztutcák miatt a kerékpárutat gyakran keresztezi autóforgalom. A fasor, illetve a bozót miatt a jobbra kanyarodó autók, illetve kerékpárosok gyakran nem látják egymást, illetve a kerékpárutat gyakran használják gyalogosok, és kutyasétáltatók.

Ha a HÉV sínek túloldalán a kis forgalmú úton felfestenének egy kerékpársávot az „átmenő” kerékpárforgalom jelentősen nagyobb biztonságban folyhatna, és a fák között a családi bringázások biztonsággal folyhatnának.

A Kiskörút mellett vezetett kerékpárút használatát a levegő minősége teszi „kevéssé ajánlottá”, illetve amióta átadták (a metróépítéseken kívül is) folyamatosak az útfelbontások, amik tovább nehezítik a használatát. Én inkább valamelyik párhuzamos utcát használom, a levegő is kevéssé fullasztó, és talán a közlekedés is biztonságosabb.

Az autósiskolákban tanítják: „Parkoló autók mellett tartsunk ajtónyitásnyi távolságot.”
A Kassák Lajos utcában a kerékpársáv a forgalmi sáv, és a parkoló autók között vezet.
Ez a megoldás az „autósoktól nem veszünk el semmit, a kerékpárosok sem kapnak semmit.” esetének.

A képen jól látható, hogy a parkoló autók, és a keréksáv között nincs meg az „ajtónyitásnyi” távolság. Tehát, ha egy autós figyelmetlenül nyitja ki az ajtót, azt bizony a bicajos lefejeli.

Leparkoláskor az autósnak kereszteznie kell a kerékpársávot, „ferdén”, kis sebességgel. Ilyenkor az autó hátsó oszlopa, akár több kerékpárost is kitakarhat.

Ha nincs kerékpársáv felfestve a kerékpárosoknak ugyan itt kellene közlekedni, semmivel sem lenne a közlekedés kevéssé biztonságos.

Tisztelt illetékesek!

Igaz, hogy a kerékpárosok jóval kevesebb adót fizetnek, mint az autósok, ezért a jogaik is korlátozottabbak, de tisztelettel kérem, ha már a kerékpárosokra hivatkozva korlátozzák az autósokat, néhány használható kerékpárutat is készítsenek.

SkodaZoli




Taxiii !

2010.05.12. 15:00 | prokee | 3 komment

Címkék: taxi giugiaro quantara

Az alábbiakat Don Vito Subaru Leone küldte nekünk, és igen örültünk. Dugnánk, mindannnyian.

Ha te küldesz, annak is örülünk ám! (mail@autofila.hu)

Exkluzív, keveset eszik, és párja nincs a városban. Ha ezzel utazol, a sofőr nevére nem, de az autóra emlékszel, az tuti.

Ez itt a Róma belvárosában futkosó Giugiaro Quantara tanulmányautó, rendszámmal, fehérben. A Toyota Hybrid Synergy Drive nevű hajtáslánca rejtőzik a ruha alatt, 268 lóerős, nulláról százra nagyjából 4.2 mp alatt katapultál.

Kipróbálnád?




B@sszam3g!

2010.04.23. 13:15 | Sanyi. | 11 komment

Címkék: baleset törés közút

Tegnap kicsit nehéz napom volt. Az hagyján, hogy hulla fáradtan keltem. Reggel magamra öntöttem a kávét, leejtettem a gyerek vajas kenyerét – naná hogy lapjára -, kiborítottam a kukát és a vasalóval is megégettem magam.
Ezek után kész öröm volt a szabad levegőre jutni, majd beülni a kocsiba, és csukott szemmel abszolválni a Párom és a kisfiam leszállítását a melóhelyre és az oviba. Még jó hogy ők is szenderegtek, így nem látták, hogy valójában alszom…

Valahogy túléltem a reggelt, és éppen Bólyba tartottam egy építkezést ellenőrizni. Nem siettem, mert tudtam hogy új „kékek” vannak a városban, és nagyon fűti őket a lelkesedés. Szóval ötvennel csorogtam egy jobbos kanyarulat felé, amikor szűk íven - konkrétan enyhén átlógva - megjelentek szemből. Félrehúztam a kormányt, és egy KURVANAGY csattanást hallottam. Kicsit elkezdett verni a szívem. 

Mentem még pár métert, közben az játszódott le bennem hogy: „Basszameg, basszameg, ez tutirakicsinálta. Úristen mi volt ez? Elütöttem egy szovjet atomtengeralattjárót, vagy mi a bánat szólt ekkorát?” És akkor már halottam is a gépzaj hátteréből valamit…sziszegés.

Hívtam rendőrt, helyszíneltünk. Voltam a közútkezelőnél, jegyzőkönyveztünk. 30 nap. Addig járok a téli kerekeimmel, aztán majd meglátjuk.  

A képen nem látszik, de a futófelületen méretpontosan ott a fedlap sarka, lyuk formátumban:(

Ja, és íme a tettes:


 




Autofíl Álmok - yenoee

2010.04.13. 09:00 | prokee | 7 komment

Címkék: lancia delta saab 99 bmw e9 skoda 130 rs alfa giulietta alfa alfetta tatra 613 citroen sm subaru svx renault 12 duesenberg j duesenberg sj

Természetesen nem csak a magunk 10 álomautójának adunk helyet, bárki másét is szívesen látjuk. Tie után második vendégünkként yenoee kedvenceit mutatjuk meg.

Igyekeznem kell, mert minden jó gépet kilőnek a tanultabb kollégák előlem.
Az alábbi felsorolás hosszú rostálás eredménye. Szinte alig van olyan autó, ami ne érdekelne legalább egy kör erejéig, és rengeteg van, amit szívesen használnék is, rendeltetésének megfelelően, egészen sokáig.

Ahogy haladtam előre a válogatásban, egyre személyesebbé vált a dolog. A racionális érvek, mint máz foszlottak le döntéseimről. A Tata Telcoline-t hosszas gyötrődés után húztam ki, de az Oltcit elhagyása is nehéz esemény volt. A Suzuki Swift Van miatt egész éjszaka nem bírtam aludni. Az Aleko-tól majdnem szembeköptem magam a tükörben. A Nysánál már a falat kapartam kínomban. A Yugo Koral kihúzása úgy fájt, mintha a Ford Mondeo Mk I. ötödik ajtaja esett volna rá a fejemre. A VW 1,6D Transporternél belázasodtam. Mikor kiderült, hogy a Tavria sem fér rá a listára, nem voltam túl happy. A Daewoo FSO Roy-ért utolsó leheletemig küzdöttem.

Ha nem, hát nem.


Skoda menni Rajnapart

2010.03.31. 19:12 | prokee | 7 komment

Címkék: beszámoló rajna tour

Kis csúszásban vagyunk, de követjük az eseményeket...


Március 31.

19:12

A Skoda rendben megerkezett a Rajnahoz. Kepes elmenybeszamolo holnap.
Most ALUDNI fogunk. :)

Chain-Q
13:05
Hagyomanyorzes kereteben mint minden evben iden is megalltunk a
Rasthof Juranal. Es elveztuk a Sanifair nevu toalettkulonlegesseget.
Az elobb tuleltunk egy kozepes, hidfelujitas miatt keletkezett staut
is. 329km a celig. Mi mar kesz vagyunk mint a mateklecke, az autoval
viszont eddig minden rendben. A palyan tobb magyarral is
osszefutottunk, akik tobbnyire szeles "hehe, hatezhogykerulide"
mosollyal udvozoltek a Skodat. :) A szembeszel meg mindig durva, de az
ido amugy szep.

Chain-Q

11:58

Linz utan jarunk nem sokkal. Magunk mogott hagytuk az iteletidot es
napsutesben, de eros ellenszelben haladunk Nemetorszag fele. Kepek
vannak, felkuldesuk erkezes utan. 100-110-es ora szerinti tempot
nyomunk, a kocsi jol megy, olajfogyasztas nem merheto (10w40-es
Castrollal toljuk). 559km a celig!

Chain-Q

11:46

Megalltunk a Kirchstetten nevu helyen aludni 1 orat, mielott bemegyek
alvas kozben vmi kamion ala menet kozben. Rohadt hideg van es szakad
az eso.  De legalabb az ut legutalatosabb szakasza a becsi elkerulo
mar mogottunk van. Meg 728km a celig.

Chain-Q

05:17

Eppen most megyunk le a terkeprol. Hegyeshalomnal. Hajnali 3 fele
sikerult is elhagyni Budapestet. Gyornel kaptunk az arcunkba egy bazi
esot. A laptoppal a navival meg az ajfon nevu mp3 plejerrel leegettuk
a szivargyujto elosztot. Csak a ven Skoda megy elore renduletlen.

Chain-Q

Ja igen, Twitter account, ahova reményeim szerint sűrűbben postolok majd híreket, mint ahogy e-mailt írni tudok: http://twitter.com/chainq

Ha esetleg érdekes.




Skoda menni Rajnapart - mindjárt!

2010.03.30. 22:37 | prokee | Szólj hozzá!

Címkék: beszámoló rajna tour

Sziasztok,

Gőzerővel zajlanak az előkészületek. Voltunk Tescoban, vettünk zsömlét meg parizert meg kólát. Előtte meg ellátogattam a nagytiszteletű crixtm kollégához, aki a kedvemért kiműtötte a nemrégiben járóképtelenné vált Rapidjából a zsönerátort, mivel az enyémben halálán van (degenerálódik, érted, haha). És nem cseréljük, majd csak ha beszart. Veszélyesen élünk. Tartaléknak visszük tehát. És még ezen kívül is viszünk egy kitudja állapotú generátort. Crixnél készült képek éppen most mennek fel ide: http://charlie.amigaspirit.hu/party/breakpoint2010/day0

Most pedig megyek aludni még egy két órát, mielőtt kezdődik az ACTION! :)

Chain-Q

Twitter pedig itt!




Skoda 105S (1984) menni Rajnapart

2010.03.30. 20:32 | Rocko- | Szólj hozzá!

Címkék: beszámoló skoda rajna tour

Úgy látszik másiknak is megtetszett a dömsjöi és debrecensjöi utinapló, így egy olvasónk keresett meg ezirányú terveivel.

Sziasztok,

Ma éjfél körül (és sorban immár harmadszor) három nagyon kockafej bezsuppolja magát egy 1984-es, teljesen gyári, antituning, fehér, helyenként rozsdapöttyös Skoda 105S-be és kimegy Németországba, a Rajna mellé, a húsvét hétvégén megrendezendő Breakpoint 2010 demoscene partyra, ami a világ legnagyobb ilyen jellegű rendezvénye. Az úticél Bingen am Rhein, röpke 1027 km-es távolságban Budapesttől. (Tervezett útvonal.) A reménybeli érkezés szerda este tájban.

Chain-Q of Skodaklub, (a.k.a. Charlie/Singular Crew)

Természetesen kaptunk is némi infot a Skodáról, képeket a tavalyi partiról, valamint kettő darab videot is (1., 2.). Várjuk hát a friss híreket!




Tavaszi nagytakarítás + comingout

2010.03.18. 10:05 | Sanyi. | 4 komment

Címkék: mazda karbantartás donor

Szép lassan, de úgy néz ki (nálunk) beköszönt a tavasz. Heti kétezer kilométert rakok az idén 20 éves kocsimba – alig tíz év van köztünk :) - így újabban rendszeres karbantartásra szorul. Midőn pedig végre levetette a hasát takaró retket, érdemes is megnézni, mennyi kárt okozott a tél.


Egyben a Swift

2010.03.10. 08:00 | prokee | 65 komment

Címkék: baleset javítás suzuki törés swift prokee

Nem mai történet, de tartozom még a Swift törés utáni kalandjaival.

Valahol ott maradt félbe a történet, hogy az autó bekerült a munkahelyemre, és a bontó peremén csendesen várta, mit hoz a sors. Nem volt sok esélye arra, hogy újra aszfalton találja magát, az autó Eurotax-értéke ugyanis veszélyesen közel volt már az anyagköltséghez is, és akkor fényezésről, javításról még szó sem esett.


Autófília - rajzban

2010.02.24. 10:00 | Rocko- | 10 komment

Címkék: humor rajz autófília

Maybe olvasónk gondolt ránk, és készített egy rövid képregényt, pontosabban comic stripet. Ezt meg is osztjuk a kedves olvasóinkkal. Vigyázat, angol nyelv ismerete szükséges!

A képregényhez kérem fáradjanak erre:


Autofil álmok - A betegségem neve: Land Rover

2010.02.21. 09:00 | Rocko- | 28 komment

Címkék: range rover top10 tie álomgarázs

Ha már elkezdtük az álomgarázs sorozatunkat, gondoltam felkérek pár embert, ossza meg, milyen autókat látna szívesen otthon. Elsőként Tie levele érkezett meg.

A minap Rocko kartáccsal beszélgettünk egy kicsit autóbuzériáról, és ha már így szóba jött, az a megtiszteltetés ért, hogy én is a köz elé tárhatom álmaim garázsát, szigorúan 10 autóra szorítkozva. Gondolkoztam jó darabig, hogy mi legyen az a tíz, és hát... hm... A többiek írták az eddigi posztokban, hogy nehéz kiválasztani tízet, mert olyan sok lenne, amit beállítana az ember a garázsba, én szinte épp az ellenkező problémával néztem szemben. Az elmúlt években annyira elmerültem a Land Roverek ködös, ámde felettébb szórakoztató világában, hogy nem nagyon látok ki belőle. A terepjárók szeretete javarészt kiirtotta belőlem azt, ami gyermekkoromban még megvolt bennem, konkrétan hogy mindenféle személyautókat szeretnék birtokolni.


Hétszemélyes? Nemár!

2010.02.18. 14:18 | prokee | 14 komment

Címkék: hétülés reposzt

Első olvasói levelünket Muczán Gábor, az idén tizenhatodik évébe lépő TrabantWartburgKlub elnökének tollából tesszük közzé, ki e két márkán kívül szinte mindent próbált már, ami kerekeken vagy egyéb alkalmasságokon halad motorerővel vagy anélkül, tehát authentikus ( és kifogyhatatlan ) forrás bármely autóstémában. Olvassák szeretettel és ne habozzanak követni példáját !

Olvasgattam a postot a 7 üléses combikról, Heten mint a gonoszok címmel!

Próbáltam végiggondolni egy ilyen autó praktikusságát. Tovább gondolkodtam azon, hogy a címben említett gonoszok közül ki a gonosz? Aki elvárja hogy a hátsó sorban utazzon valaki (és még jó pofát is vágjon hozzá több órai kocsikázás után)! Akik meg oda kényszerülnek, azok nem annyira gonoszok, mint inkább szerencsétlenek....

Elkezdtem kommentet írni hozzá, amely oly hosszú lett, hogy kommentként alkalmatlanná vált. Így egy kvázi ellenPost lett, persze nem a postoló ellen, hanem inkább a személyes véleményemet tükröző írás.


Zwickau 2007

2010.02.17. 10:30 | prokee | 9 komment

Címkék: beszámoló trabant találkozó zwickau

2007-ben, amikor a Trabant 50 éves lett, elhatároztuk kedvesemmel, hogy ha törik, ha szakad, el kell jussunk az azévi nemzetközi találkozóra, Zwickauba. Valami nagy és emlékezetesre számítottunk.

Az is lett, bár kicsit másképp.

Az alábbiakat hazautazás után írtam, még 2007-ben a saját blogomra, most újra megosztom veletek.

Az utazás

A találkozó június 15-17 között volt (péntek-vasárnap), én ehhez képest előző vasárnap találtam ki, hogy ki kellene menni. Évek óta tervezgetem, de valahogy sosem jött össze. Vagy autóm, vagy pénzem, vagy időm nem volt sosem. Akik kint jártak már, ódákat zengtek az ITT-ről, láttam azt a rengeteg képet a múzeumról.

Az idei, jubileumi év külön lendületet adott, úgy éreztem, ez az, amikor nekem is ott a helyem.

Gyors szervezgetésbe kezdtem hétfőn. Utánajártam, hogy a tévhittel ellentétben régi típusú, "nemkártyás" személyivel is bejárhatom az Európai Uniót, persze érvényesnek kell lennie. Az autóválasztás gyorsan ment, a 2T-n lejárt a műszaki, a 4T csomagtérajtaja még nem tökéletes (néha nem csukódik be), így maradt az egyetlen lehetőség: bármennyire is cinkes, Suzukival megyünk. Bónusz, hogy éves magyar pályamatricája van. Előkerítettem a biztosítási zöldkártyámat, hétfőn átnéztük az autót a műhelyben (jellemző módon az ablaktörlőket kellett cserélni, más gond nem volt).

A cégtől kikölcsönöztem a GPS-t, tuti ami tuti alapon. Persze nem volt benne Nyugat-EU térkép. Újabb kör, sikerült egy pont ugyanilyenhez jutni, csak teljes térképpel.

Csütörtökön már összepakoltunk, kész volt az útiterv is. Mivel nem nagy kedvem volt hegyet mászni, a szlovák-cseh útvonal helyett az Ausztrián átvezető, 100 km-rel hosszabb, de végig autópályás, laposabb verziót választottuk. Így egyenletesebben haladhattunk, ráadásul csak az osztrák matricát kellett megvenni (Németországban nincs autópályadíj).

Péntek délután 5-ig dolgoztam, úgy terveztük, hogy hazafutunk, gyors zuhany-pakolás-indulás. Ezt kissé keresztülhúzta Darti SMS-e, miszerint égető szüksége volna egy első szélvédőre. Körtelefon, RunnerZé vállalta, hogy elhozza az üveget az M0 szigetszentmiklósi lejárójáig. Randi vele ott, ez így nem volt nagy kerülő.

A tulajdonképpeni indulást 20.30-kor regisztráltuk, ekkor nulláztuk a kilométert az M0-6-os főút elágazónál. Irány az M7, Győrnél egy telitank, osztrák pályamatrica, aztán a határ, már sötétben.

A régi személyivel simán kiengedtek, kérdés nélkül. Felvágtattunk az osztrák pályára, és uccu.

Szomszédainknál 130 a max tempó a pályán, de Bécs környékén ezt a legtöbb helyen 100-ra limitálják. Ráadásul rengeteg az éppen felújítás alatt álló szakasz, ahol 80-as táblák fogadnak. A legextrémebb egy 32km hosszú, félpályázott szakasz volt.

Itt még közel sem éreztem fáradtságot, de puszta elővigyázatosságból elég sok helyen megálltunk. Volt, hogy csak kajálni, de legtöbbször kávéztunk is. Pozitív, hogy a "Do you speak english?" kérdésre bár mindenhol nemet válaszoltak, nem volt egy csepp gondom sem az angol kommunikációval.

(Legszebb kaland már visszafelé, osztrák Mekiben.
- Do you speak english ? (Beszélsz angolul?)
- No.
- OK, no problem, I will try in deutsch ! (OK, nem gond, megpróbálom németül !)
- (ujjamon számolva) Ájncvájdrájfír... Fír Cheesburger, ein Coke und ein Fanta bitte !)

Az osztrák-német határt Passaunál léptük át, előtte tankoltunk egy olyan kúton, ahová velünk együtt négy magyar rendszámú autó állt be tankolni. :) Érdekes adalék, hogy a 30 eurocent WC-használati díjat mindenkinek hangos "Danke, Tschüss!" kiáltással köszönte meg egy aranyos, mosolygó 18-20 éves vörös Frauleine. :)

A határ átlépése Némethon felé fel sem tűnt. Az egyetlen jel, amiből biztos lehettem abban, hogy átértünk, a GPS-en jelzett 130-as sebességhatár eltűnése volt. Ezen az oldalon ugyanis a pályán csak ajánlott sebességlimit van, kötelező nincs.

A német pályázás eseménytelen és unalmas volt. Nagyon pozitív jelenség volt a poroszosan szigorúan vett közlekedési kultúra. Indulás előtt mindenki riogatott, hogy a belső sávot felejtsem el, agresszív svábok, szászok fognak 250-nel hasító Mercik, BMW-k, Audik és Porschék volánja mögül ledudálni-levillogni. Ehhez képest sem az osztrák, sem a német oldalon nem találkoztam ilyesmivel. Sőt, mindenki segítőkész és előzékeny volt. Nagyrészt én hasítottam a belsőben, minden autó időben húzódott le előlem, ha mégis előzésközben értem utol, senki nem vágódott ki elém - igaz, én is eltűntem időben, ha láttam, hogy valaki mögöttem landol. Ezzel együtt a 2x900 kilométeren osztrák és német területen összesen talán 15 autó előzött meg. Hozzáteszem, 140 felett gyakorlatilag nem mentem. Magyarokkal szinte csak teherautóban találkoztunk, talán 2-3 személyautót láttunk, de ők is civilizáltan közlekedtek. Érdekes ellenpólus volt kifelé és hazafelé a magyar terület. Érkezéskor az addig ~130 km-en át velünk együtt haladó két osztrák autó a határ átlépése után egyszerűen letolt a külsőbe, miközben 130-cal előztem egy kamiont...

A szász vidékre érve már hajnalodott, volt idő és elég fény a nézelődésre. Döbbenetesen szép táj volt. Itt nem kizárólag a természet ajándékaira gondolok, ilyet itthon is látni bőven. Ami szemet kényeztető volt, az az épített környezet harmóniája a természettel. Valahogy még a 2x2 sávos autópályát is sikerült úgy megalkotni, hogy nem tűnt idegennek, sebhelynek a tájban.

Az autópályát Zwickautól pár tíz kilométerre hagytuk el. 4-5 településen haladtunk át, én már kezdtem bosszankodni, hogy több 10 km-en át csak 50-nel mehetek, amikor rájöttem, hogy a település végét nem jobb oldalon, külön oszlopon jelzik, hanem bal oldalon, a szemből érkezőknek szóló tábla hátulján, áthúzva. :)

A találkozó

Hát, csalódás. Valószínűleg sokat rontott az összképen, hogy iszonyatos eső után érkeztünk. Pontosabban közben, hiszen fél hatkor landoltunk, és a sátrat még esőben húztuk fel.
Mindenesetre úgy érzem, ha nálunk bárki ilyen összegért, ilyen színvonalú rendezvénnyel állna elő, a felháborodott úri közönség széklábakkal verné ki belőle a beszedett belépődíjakat...

Csak vázlatosan:

- Egy hivatalosan is nemzetközinek titulált találkozón, ahol melldöngetve publikálják, hogy magyar, lengyel, cseh, holland, svájci, angol, stb... résztvevők százai érkeznek, a kapun egyetlen embert nem találtunk, aki beszélt volna angolul. Minimális, minden nyelvtant nélkülöző, csupán a szavakra korlátozott némettudásom mentette meg a helyzetet. (Persze, én is megtanulhattam volna németül, de én az anyanyelvemen kívül legalább egy nyelven működőképes vagyok, és az nem a szingaléz!)

- A terület egyetlen közlekedőútja olyan szinten felázott, hogy a közlekedés hajszál híján lehetetlenné vált. Az előző évekről hallottak alapján ez nem egyedi eset, időjárás-előrejelzésről meg valszeg nem csak én hallottam. Döbbenetes volt, hogy a mocsár felszámolására tett egyetlen kísérlet a bejárattól a közlekedőúthoz vezető 30 méteres út megtisztítása volt. Na ja, user tudjon bejönni, fizessen, aztán azt csinál, amit akar.


 

 

 

 


- A "Camping" nagy részét gyalog is alig lehetett megközelíteni. Próbálkoztam a rutinosabbaktól ellesett mezítláb-papucsban kombóval is, de feladtam. A füves részen, a sátrak között és alatt itt-ott 10 centi víz állt.


- Mivel délelőtt sikertelen kísérletet tettünk a terület bejárására, megpróbáltunk kimenni. Megcéloztuk a bejáratot, ahol egy agresszív, idegbeteg dajcse frajlájn üvöltözött egy sort velünk. Ismét megpróbáltam angolul kommunikálni, persze sikertelenül. Annyit elértem, hogy a hosszas körmondatok helyett a "Nur für Eingang, nicht für Ausgang!" kifejezésre szorítkozott, ebből pedig még én is megértettem, hogy itt csak bejönni lehet. Tettünk egy kósza kísérletet a kijárat megtalálására. Ez inkább orosz-rulett jellegű kaland volt, ugyanis a mocsárban az autó nem nagyon volt hajlandó kanyarodni. Persze a sárban megrekedt Volkswagen T4 Syncro, Audi A6 Quattro mellett lassan, de határozottan haladva a hazafias érzelmű németek az én Suzukimat fikázták teli szájjal. :) Aztán persze később mi is beástuk magunkat. A nagy dagonya viszont hagyott némi nyomot az autón, jóval később 4 eurómba került, amíg a gőzborotva legalább kívülről civilizált külsőt varázsolt belőle - ez nagyjából annyit jelent, mint itthon 8 db 100-ast behajigálni. Az alvázról ma, már itthon, még vagy 10 kiló sarat kapartam le.

 


- Kijáratot nem leltünk, de elmentünk a közlekedőút végéig. Itt nagy nehezen leparkoltam egy darab többé-kevésbé száraz (=kevesebb, mint 1 centi vízben úszó) földdarabon, majd bevágódtunk a "Trabi-Arena"-ba. Itt álltak a versenybe nevezett autók, amikre valahol, valamilyen módon szavazni lehetett - ezt sosem tudtuk meg pontosan.

- Itt azért akadt nézelődnivaló, de be kell valljam, nem sok olyat láttam, ami itthon ne fordulhatna elő. Két kategória létezik, amit mi sosem fogunk tudni überelni. Az egyik az ereklye jellegű autók, amik 1-100 közötti példányszámban készültek, ezért sosem kerültek Magyarországra. Ilyen volt a kedvenc páncélautóm, az 1.1 Pickup és az 1060 alvázszámú 1.1 fém lökössel:

 

 

 


A másik kategória a Közlekedés-Felügyelet legrosszabb rémálmaiban fel-felbukkanó átalakítások. Ezeket nálunk még lerajzolni is illegális, életfogytig büntetendő, nemhogy elkészíteni...

 


- Innen visszafelé indulva egy barátságtalan, agresszív, kőrészeg dajcs kopogtatott be az ablakon. Lehúztam, rámosolyogtam, mire ő:
- Schiklgruber absofort dajcsmark spiegelhalter bei nachtzone das grundigblaupunkt lügerflug landwirtschaft ! (persze nem szószerint, de én nagyjából ennyit értettem...)
- Sorry, don't speak german. Do you speak english maybe ? (márhogy bocs, nem tudok németül. És te angolul?
Ettől borzalmasan zavarba jött, és valahonnan mélyről megpróbálta előkaparni az egyetlen, de univerzális szót, ami az angol nyelvből megragadt benne:
- SHIT!
- (én kicsit bölcsebb és józanabb voltam annél, hogy részeg yetikkel küzdjek): OK.
- (meglepve gondolkodik, majd, hátha nem értettem pontosan): SHIT!
- OK, thank you!
- (homlokráncolva próbál valami hatásosabb érvet előszedni. Eszébe jut, és a tetőt hangsúlyra ütve kinyilatkozik): THIS CAR SHIT!
- (még mindig mosolyogva): OK, bye!
... és elhajtottunk. Pontosabban belegázoltunk a susnyába...

- Visszafelé kiderült, hogy valamelyik tréfás labanc az út nyomvonalában ásott egy cca 50x50-es, 30-40 centi mély gödröt. A társaság kiállt-kiült az út mellé, és azon vigyorogtak, ki esik bele autóval és/vagy gyalog. Van erről pár videóm, majd linkelem.

- Délután fél négy körül végső elhatározásra jutottunk. Ha már ennyi időt és pénzt elb*sztunk feleslegesen, egy életem-egy halálom, elmegyünk a múzeumba. Ekkor már elég necces volt a helyzet, a sártengerben elakadt Toi-Toi-s teherautó, VW Transporter, meg úgy egyáltalán, finom porhanyósra köpült pudinggá vált a közlekedőút. Mindegy, elindultunk, kijutottunk (enyhén sáros géppel), és elmentük a múzeumig. Ez csodálatos élmény volt, önmagában megérte az utat - bővebben, képekkel majd holnap.

- Vissza alig-alig tudtunk menni, de sikerült. Addigra újabb felhők gyülekeztek, úgyhogy gyors döntést hoztunk: megyünk haza... Péntek reggel óta nagyjából két órát aludtam, de nekifutottunk. Gyors sátorbontás, köszöngetés, és nekiláttunk az újabb 900 kilométernek. Kicsit többször álltunk meg, Tündérem pedig percenként aludt el mondatai közepén, de hazaértünk reggel fél 5-re.

Végül két kép, ezt hazafelé fotóztuk az autópályán, magyar autó mögött:

 




Elindulnál, kérlek alássan?

2010.02.15. 19:30 | scheerti | 27 komment

Címkék: francia autó levél r19

Amikor a szerkesztőségi levlistán elhatároztuk, hogy csinálunk egy levélbeküldős blogot, még nem sejtettem, hogy az én öreg, valaha szebb napokat látott francia autómmal kezdünk. Tanulságot senki ne várjon, az nincs. Van viszont szívás, ami egy öreg autónál nem ritka. Lássuk a medvét!

Francia autót venni nem gyötrelem, és nem maga a pokol. Talán csak az első lépés a kapuja felé. A történet 2007-ben kezdődött, akkor ment el a családtól a csodálatos Fiat Uno tizennyolc év hű szolgálat után, 21 évesen. Borzasztóan hiányzott, gyakorlatilag azon tanultam meg vezetni, minden mozdulatát pontosan ismertem, akkor is tudtam vele közlekedni, mikor már senki más nem.


Autófília - Mindenkinek

2010.02.15. 17:00 | prokee | Szólj hozzá!

Nem csak mi vagyunk autófílek, ezt jól tudjuk.

Te is, ő is, ők is ott az ország túlsó végén.

A barátod is, a bátyád is, akár még a keresztanyád is.

Helyet adunk hát bárkinek, aki az oldal profiljába illő témában ír, és azt itt szeretné látni. Ezért indítottuk a Fília Pubot, amely nevében hordozza a sörözős-beszélgetős-sztorizós hangulatot és a publikusságot is.

Szívesen olvasunk az autódról, a szívásról, amikor az összkereket reszelted a kispolszkiba, vagy a kalandról, amikor a Daciával kirándultál a spanyol tengerpartra. Ha ilyenek nem történtek veled, de ott voltál Swift klub nyári találkozóján, szívesen látunk a fotóiddal együtt.

Mit kell tenned?

- Írd meg a szöveget Wordben, természetesen bekapcsolva a helyesírás-ellenőrzést, hidd el, mindenkinek szüksége van rá!
- Küldj egy levelet a mail@autofilia.hu címre, amiben csatolod a Wordből mentett .doc file-t!
- Ha van fotód is, akkor csatold a mailhez, vagy - aminek mégjobban örülünk - töltsd fel egy külön albumba az Indafotóra!
- A többi a mi dolgunk, néhány napon belül már itt olvashatod az írásodat.

Milyen témában várunk leveleket?

Jelenleg négy rovatunk van:

- Autóm - ez talán egyértelmű, itt bemutathatod az autódat, legyen az egy extrém ritka 50 éves Bentley, vagy egy még 2 év hitelt hordozó, de nem mindennapi Kalos.
- Garázs - bármilyen szerelgetős-reszelgetős sztori, amely másokat érdekelhet. Kabrióvá alakítás, nagyobb motor, vízhajtás, vagy szimpla szívás a kerékcsapágyakkal, ez mind érdekes lehet.
- Kaland - ha két nap alatt értél le Budapestről Szolnokra, írd meg nekünk ide! Ha egy nap alatt Londonba, azt is. Ha ezek közül bármelyiket csomag nélkül egy Simson Swalbén, pláne olvasni akarjuk!
- Beszámoló - részt vettél a Magyar Tata Telcoline Klub találkozóján, és fotóztál? Látnunk kell.

Tehát, írhat bárki és mindenki, ha kicsit is érdekes, mi kitesszük.