Szép lassan, de úgy néz ki (nálunk) beköszönt a tavasz. Heti kétezer kilométert rakok az idén 20 éves kocsimba – alig tíz év van köztünk :) - így újabban rendszeres karbantartásra szorul. Midőn pedig végre levetette a hasát takaró retket, érdemes is megnézni, mennyi kárt okozott a tél.
A múlt héten megszólalt a jobb hátsó kerékcsapágy is, pedig egy kis „nyitnikéknek” jobban örültem volna. Nem volt hát más választás, felkerestem a Soós „műveket”, és megejtettük az aktuális karbantartási munkákat.
Olaj- olajszűrő csere, benzinszűrő csere, légszűrő tisztítás, és a már említett hátsó kerékcsapágy.
Örültem is a dolognak, mert kíváncsi voltam. Kíváncsi voltam, hogy milyen az alváz, a kasztni, és a kipufogó rendszer állapota, mert az van, hogy ugyan a Seatnak mennie kellett, de nem hagyhatom testvérke nélkül a 626-ot.
2 héttel ezelőtt felhívtak a bontóból - ahonnan már sok mindent szereztem – hogy épp most jöttek meg Svájcból, és van valamilyük, ami lehet hogy érdekelne...
Kaptam is magam, átszaladtam, és csodák csodája, egy pontosan olyan kombi várt mint az enyém. Spoilerek persze nem voltak, ellenben a kocsi színe ugyanaz mint az enyémnek, sértetlenek a króm díszlécei, sőt! A hátsó ajtó is króm keretes, pont mint ahogy az öreglány volt eredetileg. Extraként ott figyel benne egy 120 000 km-t futott 2.2-es blokk, komplett gyári kipuff rendszer, tempomat, elektromosan állítható tükrök és fényszórók! Ínnye, gyorsan le is foglalóztam, áprilisban hozom haza. Addig gőzerővel építem ki az infrastruktúrát itthon.
Régi álmom volt a 2.2-es blokk – nekem volt már egy de az nagyon kopott volt sajnos – mert ezzel a performanceprobe.com állításai szerint, a mostani kiegészítőimmel a motor elérheti a 165-185 Le-s teljesítményt is akár. Álmok…
Visszatérve, házi beszállítónk kedvességének segítségével meglettek a szükséges alkatrészek potom 15 000 magyar Forintért, és egy sikeres kommandó akció segítségével másnapra már nálam is volt a cucc. Másnap reggel irány a szerviz.
Nem sokat szarakodtunk. A mester uccsó csavarig ismeri már a kocsit – ott épült – és a feladat is rutin beavatkozás volt.
Útban a kerékcsapágy felé.
Sosi mester másfél óra alatt végzett is a feladattal. Alkatrészek kicserélve, immáron friss Castrol Magnatech 10W40 olaj csörgedez a furatokban, mehettem is utamra.
Az új benzinszűrő
Mindenki higgye el, érdemes tavasszal ennyit áldozni, nem kell megvárni amíg a gyerek köhögni kezd, jobb a vitamin...
Beszóltak