Beszóltak

Totalcar

Nincs megjeleníthető elem

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem





Egyben a Swift

2010.03.10. 08:00 | prokee | 65 komment

Címkék: baleset javítás suzuki törés swift prokee

Nem mai történet, de tartozom még a Swift törés utáni kalandjaival.

Valahol ott maradt félbe a történet, hogy az autó bekerült a munkahelyemre, és a bontó peremén csendesen várta, mit hoz a sors. Nem volt sok esélye arra, hogy újra aszfalton találja magát, az autó Eurotax-értéke ugyanis veszélyesen közel volt már az anyagköltséghez is, és akkor fényezésről, javításról még szó sem esett.

A látható hámsérülések mellett a vízhűtő, a ventillátor, a motor- és váltótartó bakok és konzolok is cserére szorultak. Így a gyári alkatrész-árakkal számolva első ránézésre is megfutottuk a 300.000 forintot, ehhez hozáadva a várható munkadíjat és a fényezés költségét a nevetséges 500.000 forintot közelítettük. Az autó pedig nem kevés jóindulattal ért mondjuk 400-at. Hadd ne mondjam, nekiláttam böngészni a hahu Swift-választékát.

Megérkezett a kárszakértő, fotózott, hümmögött, sajnálkozott, majd elköszönt. Két nap múlva kezemben volt az árajánlat. 30% avultatást tartalmazott, ami először a talpamat is ökölbe szorította, aztán kis gondolkodás után rájöttem, ezzel sikerült csak becsúsznunk a gazdasági totálkár alá.

A végösszeg azt hiszem 318.000 forint volt. Rábólintottam pénteken, megérkezett a számlámra kedden, kezdhettük a munkát, az autó kötélvégen átvándorolt egy közeli műhelybe.

A pénz megérkezését várva a hétvégét azért veszett számolgatással töltöttem. Azon dolgoztam, hogy a szóba jöhető legkevesebb összegből oldjam meg az alkatrészbeszerzést. Fontos tudni, hogy a 97 utáni Swiftek eleje nagyjából négyszer-ötször többe kerül, mint a 97 előtti. Egy szimpla géptető is 40.000 felett van, persze csak gyári. Szóba jöhetne még a bontott, de a fentiek miatt az elég népszerű, néhány bontóban csak előjegyzéssel lehet ilyet vásárolni.

Van azonban egy olcsóbb alternatíva. A 97-es ráncfelvarrás (legalábbis az autó elején) erősen kozmetikai jellegű volt, a bőr alatt ugyanazokat a szerkezeti elemeket találjuk a váltás előtt és után is. Ha tehát lebontjuk a sárvédőket, a lökhárítót és annak tartóját, a géptetőt, no meg a lámpákat, akkor ugyanazt az autót kapjuk mindkét esetben. Nálam pedig a felsoroltak mind sérültek, gyakorlatilag csak a jobb sárvédőt kell "feleslegesen" ledobnom az átalakításhoz. Az árkülönbözet pedig elég komoly, minden elérhető kedvezményt bevetve (és némi potyaalkatrészt beszerezve Muczán Gábortól, ezúton is köszönöm!) az alkatrészkupac megállt 50.000 forintban. A munkára kaptam egy baráti, szintén 50.000 forintos árajánlatot, tehát az első kalkulációk (fényezés nélkül) 100.000 forintról szóltak.

A műhelyben tehát nekiláttak bontani a srácok, és hamarosan padra került az autó. Addigra már felvezettem nekik, hogy a régi front kerül fel, ez némi ellenkezésbe torkollott. Határozottan állították ugyanis, hogy NEM lehet átalakítani az autót, nem fog sikerülni. Hosszas DE-NEM-DE-NEM-DE-NEM után végre tisztáztuk, hogy csupán az elektromos átalakítástól tartanak (máshol van az index és a helyzetjelző). Megnyugtattam őket, hogy azt én intézem, így eljutottunk az összerakásig.

Itt egy kis intermezzo következett. Elkövettem ugyanis a legnagyobb baklövést, amit ügyfél elkövethet. Kimondtam a bűvös szót: Nem sürgős. Úgy értettem persze, hogy nem kell azonnal, ráér két-három hétig is, akkor kell leraknom Hamiltont, a vizsga előtti lakatoláshoz. Természetesen kicsúsztunk az időből, egy zsenge hétfői napon úgy érkeztem dolgozni, hogy fogalmam sem volt, hogyan jutok haza. Szerencsére Apamackó segített, a Székesfehérvár-Szigetszentmiklós távba beiktatott egy kis vargabetűt Százhalombatta felé. Másnap reggel persze be is vitt, én pedig jeleztem, ha törik, ha szakad, Swifttel kell hazamennem.

Persze megtörtént a csoda, a reggel még padon álló autó egyszer csak megérkezett, összerakva, saját lábán. Örültem, csengettem, ideiglenesen megoldottam a világítást és az indexet, aztán este célbavettem a garázst.

A garázsban pedig gyakorlatilag nekiláttam visszabontani az autót. Némi hiányosság mutatkozott ugyanis az alkatrészeket rögzítő csavarok számában és az alkatrészek illeszkedési pontosságában. Emellett a "nem fújjuk még le" kifejezést a műhelyben úgy értették, a novemberi párás időjárásban teljesen felesleges lekezelni a bal doblemez fémtiszta felületeit. Legyen elég az, hogy két estém ment el arra, hogy lemezig bontsam az elejét, majd felületkezeljek és mindent helyretegyek, rögzítsek.

Mellesleg, ha már újra leszedtem az elejét, lecseréltem a lökhárítót is. Tündérem ugyanis nem mulasztotta el megjegyezni, mennyire békaszerű lett az autó új orra. Valljuk be, igaza volt, ezzel a lökössel pofásabb lett, és került vagy 4000 forintba. Ennyit megért.

Aztán rövid gondolkodás után a fényezést elvetettük. Sajnos metál az ész a gép, így nem kis összeg volna bekékíteni az orrát. Nem Trabant ez, hogy szépítgessük, marad matt fekete. Nem véd túlzottan a korróziótól, de valljuk be, ötször-hatszor cserélem le az átrohadt géptetőt egy fényezés árából, úgyhogy nem erőltetjük. Nem félek a karcoktól, a fényezett lökhárító sérüléseitől sem. Meséltem már, hogy engem mindig megtalál valami barom? :)

A teljes absztinenciát azért nem sikerült megtartanom, ami a fent említett szépítgetést illeti. A Gábortól kapott kupacban volt egy garnitúra hátsó lámpa is, abból a fajtából, amelyet a német piacra szánt Swiftek kaptak a 90-es években. Tetszett, és ha már faragás, legyen faragás. A lökhárító felsőrész sajnos nem a legmegfelelőbb, ideiglenes megoldás, még keresem a hozzávalót.

Tehát, a nemrégen Sanyitól aranyérmet kapott Swift ismét aszfalton, a borzalmas értékcsökkenéstől eltekintve még plusszal is szálltam ki a műtétből. Az átalakítással többet spóroltam, mint amennyit az eladáskor az értékcsökkenésen bukom, de egyébként sem tervezem, hogy megválok tőle - hiszen még Sándorunk szerint is ez az Arany Középút.

Ne felejtsétek, a Fília Pub a ti írásotoknak, autótoknak is helyet ad. Várjuk a szösszeneteket a mail@autofilia.hu címre az alábbi rovatokban:

- Autóm

- Garázs

- Kaland

- Beszámoló

- Re-post

 




A bejegyzés trackback címe:

https://filiapub.blog.hu/api/trackback/id/tr221826653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

In Motion 2010.03.10. 08:43:40

Szerintem nagyon jó lett. :) Nekem az az 50 ezres ár elég hihetetlen, kb két darab első lámpa jönne ki belőle.

rognork 2010.03.10. 10:11:12

én a hátuljára 68e-t kaptam, abból nem vettem semmit, hanem samuval kiütöttem, a töröt lökösre gyártottam aluból füleket,a konzolokat kikalapáltam. ronda volt de ócsó. aztán eladtam.

Tommi 2010.03.10. 12:06:57

Oszt narancs-fekete mikor leszen?

Tommi 2010.03.10. 12:08:29

Ja, anyám Swiftjén olyan első lökös van, mint amit először feltetettél.

pickapu 2010.03.10. 12:38:33

Nem is rossz, nem is rossz!
A kis setétpofájú :))) Amúgy sem vagyok fényezettlököspárti.

nico_baby 2010.03.10. 13:27:24

szerintem is elég jó lett ;) örülök, hogy újra talpon van. drága Prokee, mégis hol lehet enniyért ilyen lököst szerezni? engem is érdekelne....volt egy kis incidensem egy barommal (nekem is).

Dokibá 2010.03.10. 15:59:53

@In Motion:
6000/db az új. Nevetséges árak vannak a régi Swifthez, ha nem GTi vagy 1,6-os futómű vagy motoralkatrészek kellenek. Komplett üvegezést volt sedanhoz szélvédő és hátsó ablak ki-beszereléssel 60k. és gyári új üvegek...

Salvatore Bonanno 2010.03.10. 16:34:16

@pickapu: igazad van, Suzuki Swift Bocanegra :-)

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2010.03.10. 16:39:56

Nem rossz, ötletes megoldás, elvégre nem a gyári állapot a lényeg, ez egy Swift :)
Azok a fényszórók viszont mintha az eget pásztáznák, be lett az állítva rendesen? Járj utána, hogy a következő teljes orr-csere ne egy elvakított szembejövővel való találkozás miatt váljon aktuálissá!

megint 2010.03.10. 16:42:29

Megbízható kis gépek ezek, csak ütközni életveszélyes velük, még kis sebességnél is.

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.03.10. 16:50:44

@s0nik:
Csalóka a kép. A fényszórók be vannak állítva, de a lökös - mint minden rendes utángyártott - kissé meg van hajtogatva. Sajnos a tárolásnál általában egymásba fűzik ezeket U-alakban, ezért nehéz beigazítani. Novemberben, elég hidegben raktam fel, nem akartam erőltetni, így kicsit csámpás.
Ahogy jön a meleg, leveszem, beigazítom, és pofás lesz.

CsGergo 2010.03.10. 17:04:52

Valahogy képtelen vagyok beleszeretni a swiftbe!Olvastam a karambolról, ahhoz képest ami történt jól meggyűrődött...bililemezből van az egész,tudom hogy elfogult vagyok de egy Lada nem így törik,pláne nem ilyen drága a cucc hozzá.Úgyhogy járjatok csak swifttel minél többen, én meg röhögök a Ladámból!17 éves, de olyan nincs h ne induljon ,vagy hogy megálljon alattam!

CsGergo 2010.03.10. 17:06:20

Jah és a közhiedelemmel ellentétben nem zabál 8-10 litert százon, azok csak a széthajtott rosszul beállított karburátorú fajták.Ennyi!

amenta 2010.03.10. 17:54:03

Na, örömmel olvasom hogy összeállt az autó.

Annyit megjegyeznék hogy nem csak a lemezek mások, hanem a zárhíd és talán a kereszttartó is, persze ezeket lehet cserélni. :)
Balesetmentes további km-eket!

w a s d 2010.03.10. 17:58:33

@CsGergo: Ja, tényleg nem 8-10- et, városban télen inkább 15- öt.:D

Suttora 2010.03.10. 18:04:28

Ez kérem gányolás, nem is kicsi :D De a célnak kétségtelenül megfelel, most már aztán tényleg ütni-vágni való.

CsGergo 2010.03.10. 18:14:36

@F/: Hát ezt melyik pizsamádban álmodtad?xD Az a 15 max 9 liter!Nyáron 6,5 -7 vegyesen.

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.03.10. 18:30:35

@CsGergo:
Ó, ez egy nagyon régit tévhit ám, miszerint az az autó jó és biztonságos, amelyik nem gyűrődik az ütközésnél. Nos, nem így van.

@amenta:
Zárhíd, alsó kereszttartó és lámpakeretek is azonosak, nézd csak:
suzukat.prokee.hu/siwft1/180.htm
suzukat.prokee.hu/swift3/169.htm

lorincz84 2010.03.10. 18:38:30

Találékony megoldás!
Most már legalább tudom,ha az asszony 94-es munkábajárós ezresével lesz vmi akkor nem lesz drága hozzá a cucc.Nem is gondoltam volna,hogy ekkora különbség van a 97 előtti,ill.utáni modellek közt alkatrészárban.
Nem kell többször géptetőt cserélj,fújd át spré formátumú lakkal 2x és egy jó pár évig azzal sem lesz gondod,magadnak is meg tudod csinálni,és megúszod 2-3ezerből az egész műveletet.
Ha akarod felvázolom nagyvonalakban mit-hogy csinálj fényező vagyok.

w a s d 2010.03.10. 19:03:42

@CsGergo: Volt a családban vadonatújan vett Lada...

IKSZDÉ 2010.03.10. 19:32:24

Csak guruljon. Nekem is volt egy 93-as 1.0-ás full fapadom. Két éve adtam el 1. tulajdonosként 280.000 km-el az órájában. /Ezek szerint mázlista vagyok, hogy 16 év alatt nem haltam meg benne./ Kellett egy nagyobb kocsi, szaporodott a család. Azóta is verem a fejem a falba. Hiába van egy jóval drágáb, nagyobb, szebb 3X olyan erős, biztonságosabb autóm, a Swiftem nagyon hiányzik. Azóta is átkozom a napot amikor eladtam.

lally 2010.03.10. 20:20:22

@CsGergo:

Ugye nem akarod nekünk bemutatni Zsigát? :))) Jelentkezzen akinek még nem volt!

IKSZDÉ 2010.03.10. 21:28:44

Nem hiszem, hogy van még egy autó Mo-n, mint amihez ilyen olcsó az alkatrész. Az más kérdés, hogy nem is nagyon kell hozzá.

180.000km-nél cseréltem a váltóját,mert visszaváltásnál már kicsit nehezen akarta bevenni a 2.-at. Megkérdeztem a szerelőt, aki azt javasolta, hogy ne bántsuk a kocsit, mert jó az még, de ha gondolom, akkor se szedjük szét a váltót a szinkrongyűrű miatt, hanem rakjunk bele egy másikat. 15.000.-Ft-ot fizettem érte és ebben benne volt egy bontott, 30.000-et futott váltó + a munkadíj is.

Megtört egyszer a bal első ajtaja. Gondoltam kikalapálják, glettelik, festik, ilyesmi. Egy fenét. A szervízben a mester szól a tanoncnak, hogy "Józsi! Van fehér ajtónk?" Két perc múlva hozták a gyári festésű fehér ajtót hozzá. 10.000.-Ft volt szereléssel, mindennel együtt.

A 16 év alatt egyszer cseréltem rajta lengéscsillapítót. /Mondjuk azt tök felesleges volt, mert csillapítása az az újnak sem volt./ Az út minden aprócska hibája érezhető volt benne.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.03.10. 22:03:39

Prokee, a maradékot is kéretik matt feketére fújni. Csak hogy a feeling meglegyen.

sudo su (törölt) 2010.03.10. 22:11:20

@IKSZDÉ: Viszonylag újabb nyugati vasak közül tényleg nincs nagyon olyan, amihez ilyen olcsó az alkatrész. Kivétel talán az F Astra. Komplett oldalát és fél elejét megcsináltam 30.000 ft-ból. Az már más kérdés, hogy milyenre sikerült
(4 színű, és 160 felett akkora a szélzaj, hogy szétrobban tőle a fejed)

sudo su (törölt) 2010.03.10. 22:11:55

@KuKori: Ja. Meg motorháztetőt lekapni, és akkor tiszta medmexes :D

CsGergo 2010.03.10. 22:18:12

@prokee: Tisztában vagyok vele,de nem véletlenül halnak meg benne annyian!Egy ányócba is meg lehet halni az is biztos,de abba nem lenne halálfélelmem.

CsGergo 2010.03.10. 22:21:53

@lally: Elég belenézni a totalcar népítéletbe hány %ban húzzák le a Ladákat meg a suzukikat,az arányt kell figyelni nem a darabszámot.

amenta 2010.03.10. 22:27:31

@prokee: Hm, érdekes, a mutlkor csináltunk egy törött swiftet (egyébként sima szerelőműhely, kasznizás hivatalosan nincs) és a régi zárhíd jött hozzá, de ez a facelift volt, és nem volt jó hozzá.
A képen meg valóban egyeznek.
Na majd meglesem élőben, van a családban mindegyikből. :)

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.03.10. 22:29:07

@amenta:
Teljesen biztos, hogy egyezik. 100%.

AR-Peter 2010.03.10. 22:34:08

A fényezés elmúlasztása több puszta igénytelenségnél.

Nekem nagyon úgy tűnik, hogy matt feketék az új elemek, vagyis utángyártottak és gyárilag alapozottak. Nos 1 év múlva barna lesz az autó eleje. És ez bebizonyítja egyúttal, hogy igenis lehet az igénytelenséget fokozni.
Főleg, hogy eddig pluszban vagy, tehát lenne a fényezésre keret. Most üregvédelemről és egyéb hülyeségekről ne is beszéljünk. Vagy lehet, hogy csak én méltatnám az autóm ilyesmikre? (Igen, még akkor is, ha az éppen egy párszázezres Swift!)

(Sorry a kritikus hangnemért, tessék a tartalomra fókuszálni.)

amenta 2010.03.10. 22:37:42

@PeterH: Miért lenne barna?
Meg ez miért is igénytelenség?

mondjuk spec nekem is jobban tetszik mattfeketében a stift. :)

Meg ez még mindíg jobb, mint amikor a kirohadt sárvédőket küszöböket foltozzák, és tiszta pepita az autó...

AR-Peter 2010.03.10. 22:38:58

Az MK1esítés amúgy remek ötlet volt. Az MK2 sem nyerne szépségversenyt, sőt nőből is kevés fordul meg utána az utcán. Tényleg semmit nem von le az értékéből az MK1 front. És innentől a javítás is olcsóbb, mint kiderült.

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.03.10. 22:40:01

@PeterH:
Valójában olcsóbban veszem meg az új, mattfekete géptetőt és a két sárvédőt, mint amennyibe egy elem fényezése kerülne.
Barnuljon.

AR-Peter 2010.03.10. 22:41:10

amenta. A rozsdától lesz barna... Az utángyártott/matt fekete ráégetett alapozóval árult elemek NAGYON igénylik a további rétegeket. Elkerülhetetlen, hogy ne rozsdásodjanak, ha esőnek vannak kitéve. Ha valaki így hagyja ennek ellenére is, na EZ számomra igénytelenség.

Nem arról van szó, hogy jól néz-e ki matt feketében.

amenta 2010.03.10. 22:41:29

Nekem jobban is tetszik a régi. :)
Ezek a hátsó lámpák meg telitalálat.

amenta 2010.03.10. 22:43:25

@PeterH: Ennyire szar lenne a bolti alapozás?

Hova jutottunk.... :(

Mondjuk kb 1000ft ért van 700ml-es fújós festék, Wery Vell néven, tök jó, gyorsan szárad, olcsó, és mindenálló.

AR-Peter 2010.03.10. 22:43:43

prokee, érdekes hozzáállás. A jelek szerint én a 20 éves Fiat-omat is jobban tisztelem... És rohadtul nem akarnám cserélgetni évente a karosszériaelemeket. Inkább egyszer legyen megcsinálva, de akkor viszont jól. A "úgyis belémjönnek" szemlélet számomra idegen. De különbözünk.

Amit írtam NEM kötözködés, pusztán véleménynyilvánítás. De befejeztem, nehogy vki annak vegye.

CsGergo 2010.03.10. 22:52:30

@PeterH: Ez csak egy swift...egy hulladék,nem kell arra festék még nehezebb lesz a végén mint 800 kiló XD,az egy dolog h ócsó és megbízható...ennyi erővel egy corsa vagy egy trabant vagy akár egy csepel bicaj is az.

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.03.10. 22:52:50

@PeterH:
No problem. A 20 éves Trabantomat én is jobban tisztelem, de a Swift vállaltan közlekedési eszközként került a flottába. Ő szolgál engem, nem én őt.
Ettől még szeretem, de az energiát és a pénzt nem rá költöm el.

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.03.10. 22:53:46

@CsGergo:
Ó, apám, neked annyi hengered lenne, mint ahányszor ezt már hallottam, sosem érnél a gyújtási sorrend végére.

CsGergo 2010.03.10. 22:56:14

Hűű micsoda hasonlatok!:D

CsGergo 2010.03.10. 22:59:25

@sudo su: Tudok róla h a 2107 se 5 csillagos,sőt! Nekünk Samaránk van az legalább elérte a 2 csillagot,( 84es fejlesztés). lásd: Ladarevolution

CsGergo 2010.03.10. 23:06:17

Teljesen mind1.A swift új korában sose ért 2- 2,5 millát.Annyi a mákotok h tele van vele az ország, azt gombokért vehetitek.Néha eljátszottam a gondolattal mi lenne ha vennék,de annyira nincs benne anyag mint egy kinti budiban.

AR-Peter 2010.03.10. 23:09:34

@prokee: "A 20 éves Trabantomat én is jobban tisztelem, de a Swift vállaltan közlekedési eszközként került a flottába. Ő szolgál engem, nem én őt."

Ott a pont. Szolgál. Hülye mentalitás, de ha szolgál, esetleg kaphat is valamit? Vagy egy gép tegye a dolgát, a végén essen szét, oszt jónapot? Remek fogyasztói hozzáállás.

Más részről furcsa, hogy nem zavar, a kék autó fekete elsőrésszel? Tényleg nem bántja a szemed? Mert a jelek szerint arra magasról teszel, hogy "kintről" hogyan ítélnek meg. :)

Remélem sosem leszek annyira megszorulva, hogy egy málló autót kelljen látnom naponta.

CsGergo: Én is egészségesen lenézem a Suzukit, mert egy tucatholmi. És mégis. Vannak előnyei, mert fapados ugyan, de mégis teszi a dolgát rendesen. Sem egy Swift-be sem egy F Astrába nem rúgnék bele, csak azért mert sok van belőle.

Olaj azért lesz cserélve a Swiftben, vagy mindig csak a hiányzó mennyiség lesz pótolva? (Komolyan kérdezem, nem bosszantásból.)

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.03.10. 23:12:52

@PeterH:
Az üzembiztonság elsődleges, karbantartás sem kevésbé fontos. Féltengely gumiharangot pl. nem cseréltünk, csak csuklóval együtt. Ilyenen nem sz*rozok, de az tényleg tökre nem érdekel, hogy fekete az eleje, vagy netán barna pettyes.

CsGergo 2010.03.10. 23:16:57

@prokee: www.youtube.com/watch?v=erJtIM5r7KE ehhez annyit hogy 80ban kezdték el gyártani.Szerinted 30 éve hány európai vagy japán volt ettől biztonságosabb?Azért gyártják még a mai napig, mert erre van igény a ruszkiknál,csórók,nem haladnak a korral,ha lenne rá igény, no meg pénz nem ilyenek lennének a Ladák.De úgy gondolom így jók ahogy vannak.megnézem 20-30 évesen a mai autókat hogy fognak működni...xD

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.03.10. 23:20:13

CsGergo:
Ez nem az a hely, ahol azt kell bizonygatnod, hogy a Lada jó autó.
Emellett nem is az a hely, ahol azt kell bizonygatnod, hogy a Swift szar.
Sőt, nem is ez az a hely, ahol azt kell bizonygatnod, hogy a Trabant szar.

Ez egy olyan hely, ahol egyáltalán semmit sem kell bizonygatnod.

Szeretünk, gyere, ölelj meg :)

amenta 2010.03.10. 23:27:13

Egy a tuti, lehet hogy a régi vasak biztonságban gyengébbek, de a maiakkal egyik sem ér fel!

amenta 2010.03.10. 23:27:44

Izé, elírtam, szóval a maiak közül egyik sem ér fel a régiekkel. :)

sudo su (törölt) 2010.03.10. 23:33:17

@amenta: Na azért. :-D

Biztonságról amúgy 10 évnél idősebb tervezésű autónál felesleges beszélni, mert azoknál már csak az őrangyalodon múlik minden. Szerencsére az enyém sohasem aluszik :-D

amenta 2010.03.10. 23:50:35

"csak olyan gyorsan hajts, hogy ne hagyd le az őrangyalod" :)

Rocko- 2010.03.11. 00:36:59

@PeterH: tekintve prokee balszerencsés sorsát: nem éri meg fényeztetni.
rendre törik össze az autóit, önhibáján kívül és kivédhetetlenül.
akkor meg minek? csak pénzkidobás.
de ha ennyire szívesen viseled a sorsád, akkor küldj neki egy teddyhengert, annak örülne. :)

Rocko- 2010.03.11. 00:41:26

@prokee: :D

@PeterH:
"Más részről furcsa, hogy nem zavar, a kék autó fekete elsőrésszel? Tényleg nem bántja a szemed? Mert a jelek szerint arra magasról teszel, hogy "kintről" hogyan ítélnek meg. :)"
értelmes embert nem érdekli hogy másik miként ítélkeznek CSAK az autója alapján.
másrészt szerintem jobban is mutat a matt fekete és a fényesk ék kontrasztja. nekem jobban tetszik, mint ha gyári kék lenne.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.03.11. 01:01:39

@sudo su: Sajnos a jó öreg Rusty elment, de a képek még megmaradtak róla:

www.e90post.com/forums/showthread.php?t=260794

A Stanceworks munkája volt.

kkn 2010.03.11. 01:04:34

Nem csak a németekhez, szinte az összes exportpiacra ezekkel a lámpákal ment. Csak a magyarnak tartogatták a régi hátsót.
De ez nem az első lökös, a japán más lökhárítóval érkezett, ami hasonlít a mi első lököseinkhez. Azután jött be ez a fajta kint, és ezt kapták anno nálunk is a '96-os változásig az export szedánok, a hozzáillő hátső lökhárítóval.
Szóval ez lehet az MKII, a japán verzióból, ezzel a kasztnival.

Azután mellékvágányként ott a GSi lökös, meg a belőle kialakított, ezekhez a hátsó lámpákhoz járó export rácsos lökös 3-5 ajtóra.
Szóval nehéz MK-kra lebontani, melyik hányadik.

IKSZDÉ 2010.03.11. 08:35:06

Prokee!

Egy valamit nem értek. Miért nem bontott alkatrészeket vásároltál a géphez, amik megfelelő színűek?

Annyi bontott Suzuki van az országban, hogy ha felhívsz 3 találomra kiválasztott bontót, akkor tuti, hogy az egyikben lesz a te kocsid színére fújt elem.

Kifordított kacagány 2010.03.11. 10:52:33

@IKSZDÉ: mert így jobban néz ki és hamarabb rozsdásodik. már ezerszer leírták;)

@PeterH: a trabi is narancs-fekete, neki ez tetszik. mi meg tiszteljük barátaink agybaját:)
süti beállítások módosítása