Beszóltak

Totalcar

Nincs megjeleníthető elem

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem





Wannabe kerékpárút

2010.05.25. 09:00 | prokee | 11 komment

Címkék: kerékpárút kétkerék kiskörút

SkodaZoli, aki a kétkerékről leszállva egyébként két Octaviával etanolozik is, ezt a szösszenetet küldte nekünk.

Köszönjük neki - és neked is, ha hasonlóval örvendeztetsz meg minket! (mail@autofilia.hu)

Budapesten kerékpározva, megpróbáltam mi van, ha betartom a szabályokat, és a „kerékpárutakat” használom. Sajnos tapasztalataim nem túl kedvezőek.

A Veres Péter úton (A Kerepesi út külső része) a kerékpár út a városból kifelé haladva az út jobb oldalán található, a járdától, és az úttesttől fasorral elválasztva.

A keresztutcák miatt a kerékpárutat gyakran keresztezi autóforgalom. A fasor, illetve a bozót miatt a jobbra kanyarodó autók, illetve kerékpárosok gyakran nem látják egymást, illetve a kerékpárutat gyakran használják gyalogosok, és kutyasétáltatók.

Ha a HÉV sínek túloldalán a kis forgalmú úton felfestenének egy kerékpársávot az „átmenő” kerékpárforgalom jelentősen nagyobb biztonságban folyhatna, és a fák között a családi bringázások biztonsággal folyhatnának.

A Kiskörút mellett vezetett kerékpárút használatát a levegő minősége teszi „kevéssé ajánlottá”, illetve amióta átadták (a metróépítéseken kívül is) folyamatosak az útfelbontások, amik tovább nehezítik a használatát. Én inkább valamelyik párhuzamos utcát használom, a levegő is kevéssé fullasztó, és talán a közlekedés is biztonságosabb.

Az autósiskolákban tanítják: „Parkoló autók mellett tartsunk ajtónyitásnyi távolságot.”
A Kassák Lajos utcában a kerékpársáv a forgalmi sáv, és a parkoló autók között vezet.
Ez a megoldás az „autósoktól nem veszünk el semmit, a kerékpárosok sem kapnak semmit.” esetének.

A képen jól látható, hogy a parkoló autók, és a keréksáv között nincs meg az „ajtónyitásnyi” távolság. Tehát, ha egy autós figyelmetlenül nyitja ki az ajtót, azt bizony a bicajos lefejeli.

Leparkoláskor az autósnak kereszteznie kell a kerékpársávot, „ferdén”, kis sebességgel. Ilyenkor az autó hátsó oszlopa, akár több kerékpárost is kitakarhat.

Ha nincs kerékpársáv felfestve a kerékpárosoknak ugyan itt kellene közlekedni, semmivel sem lenne a közlekedés kevéssé biztonságos.

Tisztelt illetékesek!

Igaz, hogy a kerékpárosok jóval kevesebb adót fizetnek, mint az autósok, ezért a jogaik is korlátozottabbak, de tisztelettel kérem, ha már a kerékpárosokra hivatkozva korlátozzák az autósokat, néhány használható kerékpárutat is készítsenek.

SkodaZoli




A bejegyzés trackback címe:

https://filiapub.blog.hu/api/trackback/id/tr362022321

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.05.25. 09:34:43

ezt a "Igaz, hogy a kerékpárosok jóval kevesebb adót fizetnek, mint az autósok," sültbaromságot nem kellene már hangoztatni

a kerékpárosok jó része autózik is, csak ha nem kell betonkeverőt/terhes feleséget/óvodáscsoportot szállítania a belvárosba, akkor inkább bringára ül. de autósként ő is befizet egy rakás adót

Krisi 2010.05.25. 20:32:17

@Hammer: pontosan így van. azzal még kiegészíteném, hogy az utak abból a pénzből épülnek, amit minden adózó állampolgár befizet. a benzin jövedéki adója is megy a nagy kalapba, ugyanúgy mint az alkohol meg a cigaretta jövedéki adója.

az meg már csak hab a tortán, hogy pl. a gyakorlatban egy minimálbéren élő de autóval közlekedő közalkalmazott kevesebb pénzt hoz az államnak mint egy kicsivel jobban kereső munkás vagy kisvállalkozó aki viszont biciklizik.

magyarul a valóságban nem úgy vannak a dolgok, hogy aki autózik az sokat fizet az államnak aki meg biciklizik az nem. aki autóval megy dolgozni - nem azzal keresi a pénzt, az már más - az csupán önszántából fizet több pénzt, senki nem kötelezi rá. akinek meg munkaeszköz az autó az úgyis beleszámolja a szolgáltatása árába.

hű, ez kicsit összevissza lett de remélem érthető :)

amúgy ez a fajta biciklisáv - nem bicikliút, a kettő nem ugyanaz! - még a jobbik fajta. a legrosszabb az, ami az Andrássy úton van, már évek óta sír az összes biciklis szervezet hogy szüntessék meg ami ott van, mert az tényleg életveszély. arra a részre gondolok ahol úgy néz ki sorban hogy járda, bicikliút, parkoló autók és forgalmi sávok. itt egyrészt rányitják az ajtót a bringásra az utasok, besétálnak a járdáról a gyalogok, valamint a kanyarodó autók nem láthatják az érkező biciklist. elbaszott egy megoldás.
a kerékpáros akkor van biztonságban, amikor látja őt az autós és nem a semmiből bukkan elő.

SkodaZolit pedig üdvözlöm a biciklisek kalandos világában :D

Kifordított kacagány 2010.05.25. 21:22:17

@Krisi: pedig az a megoldás sokkal jobb lenne. más kérdés, hogy a kereszteződés előtt 5-10 m-re meg kellene akadályozni a parkolást, hogy észre lehessen venni a bringást. a legjobb megoldás meg az lenne, ha lenne hely normális parkolóra és akkor senki nem nyitná rá az ajtaját a bringásra.
a gyalogosnak meg a kresz szerint sem lehet akadályozni a bringást, akármerre is kóvályog.

Krisi 2010.05.26. 01:14:23

hát igen, itt is az a baj, hogy elméletben még működik, aztán közbeszól a gyakorlat. mert a valóságban arra az 5-10 méterre beáll egy A8-as és egy 7-es BMW, a takarásból érkező bicikliseket nem fogja észrevenni az éppen vezetés közben telefonáló - sminkelő - gyereket nevelő anyuka, ha meg kialakítanak egy nagyobb parkolót akkor helyhiány miatt vagy a járdát kell szűkíteni és akkor beszólnak a kerthelyiséges éttermek, vagy pedig 1x1 sávosra alakítani az utat, ami szintén nem lenne túl népszerű.
szóval szerintem az egyetlen épkézláb megoldás, ami a legkevésbé rossz ha megcserélnék a parkoló és a bicikli sávot, az pénzben sem vészes és legalább egy kicsit biztonságosabb.

a gyalogosok meg általában simán azt hiszik, hogy a kresz szabályok csak a gépjárművel közlekedőkre vonatkoznak. pedig azt még egy 5éves is tudja, hogy pirosnál meg kell állni, illetve ha fel van festve egy biciklis jel a földre akkor azon nem sétálunk :)

amúgymeg mindenki szereltesse át az ajtaját tolóajtóra és akkor eggyel kevesebb probléma a világban :D

Rocko- 2010.05.26. 07:00:56

@Krisi: "elméletben még működik, aztán közbeszól a gyakorlat. mert a valóságban arra az 5-10 méterre beáll egy A8-as és egy 7-es BMW,"
gyakorlatot erősítendő manapság (asszem ilyen belvárosi trolis szakaszon láttam, de must nincs meg a kép) a forgalomtól elzárt terület ne megy felfestés, hanem kiemelik szintben egy szigettel, plusz terelőtáblát is tesznek rá. amig megvan a tábla addig ez garantált megoldás.

Kifordított kacagány 2010.05.26. 16:53:49

@Krisi: nálunk úgy van nagyrészt kerékpárút, hogy megszélesítették a járdát és kettéosztották. idővel a gyalogosok megszokják, hogy nem ugrálunk a bringások elé.

@Rocko-: néhány méretesebb betongomba sokkal hatékonyabb megoldás lehet:)

Fáradtangyalka 2010.05.26. 23:16:43

Ez a szólás, "Igaz, hogy a kerékpárosok jóval kevesebb adót fizetnek, mint az autósok," valóban baromság! Hiszen aki csak kerékpározik, az egyáltalán nem fizet semmi adót! Állandóan szapulja mindenki az autósokat, pedig ők tartják el a gazdaságot, és nem az ingyenélő bringások! Ott a benzinadó, a parkolási sarc, a teljesítmény adó, az átírási adó, a regisztrációs adó! A bringások csak dumálni tudnak, de nem veszik ki a részüket a közpénzekből! Ne is kapjanakak külön utakat, tekerjemek az úttesten és kész. Nem elég, hogy az autósok pénzén élősködnek, de még állandóan elégedetlenkednek is.

Mostly Harmless 2010.05.30. 14:35:21

@Fáradtangyalka: abszolút igazad van! légy szíves, szólj már a munkahelyemnek is, hogy ezentúl tőlem ne vonják le az adóelőleget, mert én biciklisként semmi adót nem fizetek!

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2010.05.31. 11:52:14

Az utolsó, Kassák Lajos u-i példához csak annyit fűznék hozzá, hogy a lehető legjobb megoldás a kerékpáros közlekedésre.
A biciklis mindig látszik az út szélén, így sokkal kisebb eséllyel ütik el jobbra fordulásnál, nem a járdán halad, így nem kell végig elsőbbséget adnia a bekötő utaknál (főképp, ha a Kassák védett út), és nem is a parkoló autók közt halad, szintén takarásban. Ennél jobb csak a külön, autómentesen létrehozott kerékpárút lehetne, tényleges elsőbbséggel, vagy szinteltolt (híd, alagút) kereszteződéssel, amire nyilván sem hely, sem pénz nincs.
Ezen a megoldáson (szerintem) csak úgy lehet még javítani, hogy a bicikliutat kb 5cm-vel az út szintje felett vezetik, így meglehetős döccenővel akadályozzák az autósokat a gyorsabb ráhajtásban.
A dolog többi részén sajnos tényleg csak a közlekedési kultúra fejlődése segíthet, ti. az, hogy odafigyelnek az autósok a bringásokra.

ahha 2010.06.04. 12:55:33

Mi lenne, ha a kerékpársáv irányát megfordítanánk? Akkor a jobbra kanyarodóknak éppen szembe jönne a biciklis, akit így az is észrevenne, aki nem néz tükörbe. Plusz ugyanez a helyzet a parkolással, ajtónyitással is, inkább néz az ember előre, mint tükörbe.
süti beállítások módosítása